Friday, December 10, 2010

KISAH BENAR : Satu Hari Yang Konfius pt.1


Aku bangun dari tidur, tepat jam 1.30pm. Keluargaku tiada di rumah. Aku terus bersiap untuk ke pejabat. Dalam hatiku berkata AH LAMBAT PULAK HARI NI. MAMPUIH KENA MAKI.

Aku mengenakan tshirt Floyd, skinny jeans, leather jacket seperti biasa. Aku makan tengahari dalam piring, strategi untuk tak makan banyak. Aku keluar rumah untuk pakai kasut. Tiba-tiba aku perasan sesuatu yang ganjil...

sekelilingku senyap sunyi... hanya kedengaran bunyi unggas dan burung yang datang dari belakang rumah... Pelik.. Memang pelik.. Selalunya kecoh dengan kereta lalu-lalang. Tambah pula time tengahari, Ibubapa mengambil anak mereka di Sekolah Al-Amin di tepi rumah. Tapi kali ini, tiada... Pelik... Memang pelik...

Tiba-tiba, sebuah kereta berlalu di hadapan rumahku.....



bersambung...

No comments: