Thursday, September 9, 2010

Raya



Hari ini hari raya. Hari untuk muslim meraikan kemenangan peperangan dengan nafsu. Aku harap aku antara orang-orang yang menang.

Beza Aidilfitri tahun ni adalah aku tidak berbaju melayu. Aku memakai jubah abang aku yang selalu dia pakai ketika berceramah. Aku juga tidak bersongkok, aku bertarbush merah. Aku rasa aku cool begini. Aku tidak rasa bernafsu untuk menjamah rendang, ketupat, rendang, kuah lodey. Aku terasa nak makan spagetti ataupun pasta ; paling jongos pun ayam tandori la kalau boleh.

Ramai orang menghantar sms raya yang penuh kreatif bermadah, berpantun, berseloka sampai 2-3 pages. Ada yang karang sendiri dan ada yang foward je dari sms orang lain. Cuma tukar nama je. hahaha. Aku bertindak untuk tidak melakukan benda tu walaupun aku selalu buat pada tahun-tahun lepas. Dan aku juga tidak reply walaupun dengan short form 'SHRA.MZB.' Maaf buat kawan-kawanku.


Aku pokai raya kali ni. Hehehe...
Kepada semua sahabat-sahabat yang kini sedang bersama keluarga ataupun sedang bekerja. Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir Batin.

1 comment:

Salik said...

Selamat Hari Raya Yid!! Maaf Zahir Batin. Dalam blog bleh balas kan kan kan?