Saturday, May 29, 2010

Apa itu SENI?

Siapa boleh bagitau aku apa itu SENI?
Kenapa orang boleh cakap dia itu orang SENI?
Apakah dia tau apakah itu SENI?

terkeluar juga muntah setitik dua bila ada orang menyebut ayat-ayat seperti :-

"Dia tak faham.. orang SENI cam aku ni lain."
"Sejak bergelar ARTIST (Orang seni) ni , Hidup Yana dah tak boleh macam dulu"
"Lagu Kau ni sangat SENI. Menarik."
"Jom la kita pegi ART Festival kat Belakang Pelita Ampang. Banyak Band Indie main woo.."
"Aku bangga tengok Orang SENI macam kau ni Yid"

Apa itu SENI? Kenapa kat Malaysia ni, mudah sangat orang nak bagi gelaran ARTIST?

Aku pun tak faham.
SENI tu apa?

2 comments:

Muhaimin Shah said...

seni itu halus, halus itu jin..

- kata Wak Lu (jurukamera bebas)

seabiscuit said...

seni nie benda yg kita tengok kita kena tipu...
seni nie mcm belacan,dihidu busuk tapi dimakan sedap...
seni nie mcm kita punya suka...