Monday, December 21, 2009

Aku jelmaan hantu.



Ramai orang cakap muka aku garang dan bengis. Tapi hanya rakan-rakan sekolah aku je yg tidak berfikiran begitu. Masa aku sem 1 kat UiTM Arau dulu, ramai ingat aku gangster. semua orang rambut pendek, aku sorang je rambut panjang masa Minggu Mesra Siswa. haha rebel habis!!!!

Aku tak ramai kawan yang rapat sangat masa time tu...

Bila dah masuk tahun akhir. ramai la kawan2 yang sudi kawan dengan aku. ada di antara mereka yang cakap, mereka takut nak berkawan dengan aku kerana sangkaan mereka aku ni seorang yang garang dan tidak ada perasaan belas kasihan. hahhaaha lawak siot...

Aku langsung tak sedar dan anggap mereka bergurau sahaja pada waktu itu....

Aku pernah jadi usher masa anugerah ERA 06. Brader yang lead kitorang mase tu pernah menegur aku supaya jangan buat muka ketat.

Heh? aku rasa aku takde rasa tension/marah pada sesiapa pun pada waktu itu... iye ke muka aku ketat?

Sekitar 2007-sekarang, abagn sulung aku dan keluarga beliau selalu bermalam di rumah aku.
Anak dia (anak2 buah aku la) yang berumur 2 tahun, selalu menangis dan memeluk ibunya (kakak ipar aku la) bila melihat aku jalan menuju ke arah dia. Aku sedar dia takut melihat aku sedang aku takde memegang pisau pun. Puas aku membuat aksi comel + badut sarkis, makin kuat teriak budak tu. haihh...

Kini rambut aku makin panjang. Anak buah aku (anak hasil perkahwinan abang ngah aku) menangis dan peluk ibunya apabila melihat aku membaca surat khabar. aku ulangi sekali lagi, MEMBACA SURAT KHABAR.

mungkin ada benarnya kata-kata nenekku...

" Kau ni cuba la bawak-bawak potong rambut, Dah macam India mabok"
" Kau pernah dengar perkataan BEROK? Rambut kau macam benda itu la"
" Cantik? hish... macam hantu...."
-Hasnah Bte Sham.


Dan sahih benar kata-kata kawan ku...


5 comments:

Asraf Mahmud said...

Ko gangster?? kahkahkahkah...
biarjela rambut kau tu panjang, ala2 ramli sarip...

Tapi kalau kau nak potong pun, okay je kemas sikit...

Hasnol Jafaar said...

hahahahaha. barula cool mat! cool~

EncikAhmad said...

hmm,ade betulnye beb!kalo ko nak potong meh aku teman.nanti aku bgtau brader tu cmne nak potong rambut ko.hehehe.

Muhaimin Shah said...

kata orang tua kadangkala agak sinis.. menduga akal..

PARAOK said...

ala yid, itu semua jgn layan.hehhe. jadi diri sendiri lebih bagus apa. a samad said rambut panjang cool saja. rambut bukan penentu baik buruk seseorang. yg penting merayakan kemudaan dan kehidupan